August 14, 2020

reactie op de heer Blaauwwiekel

De volgende reactie kwam begin deze week binnen op de heer Blaauwwiekel zijn brief aan b&w van 03-08-2020

Beste Jelke, ik vind dat u het goed verwoordt, en voel me ook als gast aangesproken door uw oproep.
Gasten die hier, zoals u terecht opmerkt, zelf veelal al lang komen delen uw mening. Ikzelf kom vanaf 1994 alle jaren, en mijn kinderen (inmiddels ook al weer 14 en bijna 12) weten sinds hun geboorte niet beter dan hier nog vaak te willen terugkomen. Ik denk dat er met het dossier (en ik hoor er slechts anekdotisch het nodige van - maar heb wel zo mijn eigen bedenkingen) wordt gepoogd om te veel belangen ineens te verenigen, waarbij het hoofdbelang van een mooi en rustig eiland voor de langjarige toekomst iets te veel uit het oog wordt verloren. Zo schijnt het mij. Ik vrees dat bovendien het verlengen van de Heereweg slechts zal leiden tot meer verkeer - en dat het lokale bestemmingsverkeer door het dorp daarbij, door het verlenen van veel ontheffingen, ook in stand zal blijven. 'Welke probleem wil men nu precies oplossen?' Ik stel de vraag hier niet zozeer voor een pasklaar antwoord (die discussie is voor het eiland zelf), maar wel als een weergave van mijn observatie, die ik deze weken heb geprobeerd te maken.

Groet, Alexander Brink