June 12, 2020

Aan de gemeenteraad van Schiermonnikoog

Per mail: postbus20@schiermonnikoog.nl
Betreft: zienswijze en vragen met betrekking tot het Melle Grietjespad.
Schiermonnikoog, 10 juni 2020

Geachte gemeenteraad,
Bijgaand treft u mijn reactie en vragen aan het college van B&W met betrekking tot de ontwikkelplannen van het Melle Grietjespad.

Met vriendelijke groet,
Mirjam Smit


Geacht college,
Op de site van www.raadsleden.nl (een handige website om raadsleden te helpen goede en/of betere raadsleden te worden en goede/betere besluiten te nemen en het college te controleren) staat een handzame kaart: de beoordelingskaart raadsleden. In 3 overzichtelijke stappen naar afgewogen besluitvorming.

Ik heb het voorstel van het college m.b.t. het Melle Grietjespad langs deze ‘meetlat’ gelegd om eens te kijken of ik daar wat van kon leren en vragen en opmerkingen aan uw college (en raad) kon richten.

Toegegeven; ik ben geen raadslid, maar de eerste vraag van stap 1 (hoe urgent, belangrijk en/of controversieel is het voorstel?), geeft mij voldoende legitimatie (de borden in het dorp, de Facebook berichten en natuurlijk uw uitnodiging om voor 12 juni) een reactie te geven en vragen te stellen.

Deel 2 van de beoordelingskaart raadsleden richt zich op het toetsen van het voorstel. De vragen zijn hieronder weergegeven en ik zal vanuit mijn perspectief die vragen proberen te beantwoorden. Daarnaast zal ik op basis van het antwoord (vervolg)vragen aan het college stellen, waar ik graag antwoord op wil hebben. Immers een goed en gedegen raadsvoorstel met onderbouwing, argumentatie en feiten is de basis van gedegen besluitvorming.

Volledigheidshalve is de beoordelingskaart als bijlage toegevoegd.

Verder lezen....